
Kicsit irritáló, amikor mástól hallom, hogy bezzeg az osztrákok, azok igen, ott minden fasza, nálunk meg csak a gány.
Mindazonáltal most én is beszállok az irritáló kórusba három aprósággal. A minap Grazban voltunk (erről majd cikkben), kertek alatt mentünk, azaz nem autópályán, és a következő megfigyeléseket tettem:
1) Szép csendben elkészült a határtól a Grosspeterdorfig tartó autóút (lásd a képet), így Oberwart 20 perc alatt elérhető Szombathelytől, és Bécs még közelebb lett.
2) Grazig oda és vissza összesen egyetlen egy (!) kamionnal találkoztunk. Pedig kedd volt és kétszámjegyű, forgalmas főutakon haladtunk. Ez hogy a túróban lehet?
3) Az osztrákok képesek kötelékben közlekedni, 80-90-es sebességgel, szép libasorban haladnak, és oda is érnek, ahova akarnak, időre, senki nem előzget, bujkál, mutatványozik, baszakodik, csak azért, hogy mindenáron balesetveszélybe sodorjon engem, aki erre legszívesebben pisztolyt rántana, és célzott lövést adna le.
Megvannak az osztrákok saját kis hibái is, ezt mind tudjuk. Azonban az, hogy az elmúlt évtizedekben teljesen más történelmük volt (pl. időben kitakarodtak a ruszkik), valamint az, hogy részben ennek következtében nem szakadt drasztikusan szét a történelmi folyamatosságuk és nem filézték ki a társadalmukat (nemesség, polgárság, birtokos parasztság szisztematikus kinyírása), azaz nem fejezték le őket, most válik láthatóvá.
Máshol is volt kommunizmus, de az még kifejlődő népeket ért, akik nem omlottak össze a megszállástól. Nagyobb nyomorban éltek, nem volt „gulyáskommunizmus”, de nem is ernyedtek el úgy, ahogy mi, s nem kerültek végső álom szélére. Mert van nemzeti önérzetük. Ezért köröznek le minket és nem csak sportban. Hamarosan autóutakban is.
Csak ámulok azon, amit írtok. Az autóút építését jó pár évvel ezelőtt kezdték meg az osztrákok és már régen az Oberwarttól Grosspetersdorfig kiépített szakaszon autóztunk mikor a Szombathely és Bucsu közötti szakaszt még csak tervezni kezdték. Azóta már rég a megépült magyar szakaszon autózunk, mire a maradék szakaszt odaát befejezték. Semmi gáz, mindenki maga tudja, mire van pénze, mi a fontos, a fontosabb, a legfontosabb, ebből áll össze a megvalósítás sorrendje. És jön a mi nemzeti önérzetünk, hasraesünk azon, hogy az osztrákok végre befejezték!Szép csendben, és főleg nagyon lassan.
Ami a közlekedési morált illeti, abban tökéletesen igazad van, csak egy dolgot tennék hozzá: átlépve a magyar határt, az odaát oly fegyelmezett osztrák autóssal történik valami. „elõzget, bujkál, mutatványozik, baszakodik”!Vagyis úgy magyar módra kezd viselkedni! Hogy van ez?
To Deve:
Kivételesen teljesen igazat adok. Elkúrtam. A három pont közül az elsőnek semmi köze a „bezzeg” indulatszó(?)-hoz. Csak ha már csináltam mobillal a képet, gondoltam, megosztom az infót. Tényleg sokat tököltek rajta, ne essünk rajra hasra. Meg a mi 89-esünk szerintem jobb is.
Az osztrákok magyarországi vezetői stílusáról írtakkal is egyetértek. Ez a stílusuk nemcsak a vezetésben jelentkezik amúgy, ha átjönnek.
Tényleg király az új út (még rohonci fürcsire is)!! Pont olyan nagyon jó, mint a magyar szakasz. :))
Kertész szemmel az tűnt fel, hogy ők nem „parkosították” agyon az útszélt feleslegesen, talán tanultak tőlünk, hogy úgysem marad meg. Nálunk legtöbb ismerősömnek fel kell hívni a figyelmét arra, hogy hahó, itt díszcserjékkel meg fákkal ültették végig az utat, amiből – SAJNOS – a legtöbb már nem él… :(((