Két következtetés az elmúlt napok vezető hírei alapján 2


Két következtetés az elmúlt napok vezető hírei alapján

1. Magyarországon még soha nem volt tél és hó.
2. Minden légitársaságnak megéri budapesti járatot üzemeltetni, csak a Malévnak nem.


mm

Névjegy: Józing Antal

1964-ben születtem Komlón, Pécsen voltam középiskolás, de főiskolás korom óta Szombathelyen élek. Megannyi munkahelyen megannyi mindent csináltam, leginkább tanítottam és újságot írtam. Négy évtizede dolgozom a médiában. Írtam papírba és elekronikusba, írtam nagyon kicsibe és nagyon nagyba, voltam szerény külsős és voltam komoly főszerkesztő. Mindig szerettem a magam útját járni.

Megjegyzés hozzáfűzése

2 Gondolat “Két következtetés az elmúlt napok vezető hírei alapján

  • mm
    Rose Bejegyzés szerzője

    Malév-ügyhöz, Frei Tamás írta:

    „Tanulságos magyar történet, és itt most sajnos tényleg a „magyaron” a hangsúly. Melyik országban történik még ilyen? Én, aki tévéműsoraimban állandóan a békét, békülést, kompromisszumot próbáltam hirdetni a magyar politikai elit magatartásával kapcsolatban, gyomorgörcsöt kapok a Malév 100 milliárd forintos megbüntetésétől, akarom mondani, a magyar adófizetők pénzének ilyen értelmetlen, buta elherdálásától.
    Olvasom a beszámolókat, de egyetlen, szerintem nagyon fontos összefüggésről sajnos nem esik szó. Amiből pedig pont a lényeget értenénk meg!
    Az még csak-csak kiderül a hírekből, hogy a MALÉV elleni eljárást a WizAir kezdeményezte 2010 decemberében, a második Orbán kormány újabb piacellenes támogatása ellen tiltakozva (2010 szeptemberében 5,7 milliárd forint összegű tőkeemelés, a 2010 májusa és szeptembere között 14,9 milliárd forint összegű állami kölcsön). Viszont a WizAir tulajdonképpen magyar légitársaság -mielőtt elfelejtenénk. Váradi József alapította, aki anno a Malév vezérigazgatója volt, de 2003-ban a „politika” kirúgta. Pedig volt víziója, elképzelése, hogy miként is lehetne remek magyar légitársaságot csinálni. Miután durva stílusban kihajították, elment Lengyelországba, vitte a Malévtől a benne, az ő víziójában hívő magyar munkatársakat, akik fél évig fizetés nélkül, ingyen dolgoztak neki. Mára megcsinálták ezek a magyar emberek, akikre itthon nem volt szükség, Kelet-Európa legnagyobb fapados magán légitársaságát. Szerintem az utasok többsége azt se tudja a WizAir név alapján, hogy kik is állnak a cég mögött. Több repülőjük van ma már mint a Malévnak. Ami közben amatőr irányítással továbbra is csak nyelte az állami pénzt (akarom mondani a mi pénzünket) de 7 év türelem után elegük lett. Mármint Váradinak és társainak. A piactagadó, nem fair játékból! Elmentek hát Brüsszelbe és most még ezt a 100 milliárdot is a nyakunkba kaptuk. Vajon mit érezzünk ezt a hírt hallva? Hányszor fog ez még megismétlődni? Hány ilyen történetről fogunk még olvasni? És levonja Magyarországon bárki is a következtetéseket? Mert a hivatalos kormányközleményből sajnos nem ez derül ki. Íme az is, zárásként:

    „A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) tudomásul veszi a brüsszeli döntést. Közleményük szerint erre a helyzetre több forgatókönyvvel is készültek, amelyekről várhatóan a január 16-ai kormányülésen tárgyalnak majd. Mint írták, változatlanul kiemelt cél, hogy „Budapest-központú nemzeti légitársaság működjön Magyarországon”. A Malév számára nem jelent azonnali fizetési kötelezettséget az Európai Unió határozata, így napi működését nem befolyásolja – közölte a Malév Zrt.””