A ma reggeli MTI hírek címei:
„Fidesz: Gyurcsányék tették tönkre a légitársaságot”
kontra:
„MSZP: a leállás a Fidesz-kormány semmittevésének az eredménye”
Mindenki jelölje be a szívének kedves verziót. Az eszünket nem szeretjük használni.
A ma reggeli MTI hírek címei:
„Fidesz: Gyurcsányék tették tönkre a légitársaságot”
kontra:
„MSZP: a leállás a Fidesz-kormány semmittevésének az eredménye”
Mindenki jelölje be a szívének kedves verziót. Az eszünket nem szeretjük használni.
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Mindkettő igaz, bár korántsem 100 százalékosan, hiszen 20 éves problémáról van szó, a problémát nem Gyurcsányék okozták, hanem ugyanúgy csak rontottak a helyzeten, ahogy az elmúlt két évben a Fidesz. Ez a szép ebben az országban.
Oszkó egyébként a napokban megírja a sztorit a HVG-n, valószínűleg érdekes lesz.
Oszkót pár napppal ezelőtt láttam a tévében.
Tényleg nem mondott hülyeségeket.
1. Orbán tehet a télről is, a külföld leminősítette a hőmérőt a kormány rossz politikája miatt.
2. A tél valójában egy újabb csontváz a szekrényből. Spekulációs célból shortolják a magyar hőmérsékletet.
Csak az a hamis ebben kedves kleinhappel, hogy még nincs két éve Fidesz. Másban is ilyen jól csúsztatsz?
Mikor lett eladva a Malév? Mikor lett visszavéve? Ki adta az állami támogatásokat EU-s pénzből és mikor? Próbálj már objektív lenni !
Ez nem csúsztatás, hiszen mint írtam, 20 éves a probléma. Ebből ugye 4+2 év Fidesz, a többi más. De nem is ez a lényeg.
A Malév gondja húsz éve az, hogy nem él meg piaci viszonyok között, állandóan az államnak kellett egy halom pénzt belepumpálnia. Több eladás is volt időközben, nem csak egy. Az, hogy az utóbbi rövid időszakban jobban ment a cégnek, azért volt, mert mesterségesen alacsonyra vitték le a jegyárakat.
Ajánlok neked két tegnapi és egy tegnapelőtti rövid videót, remekül bemutatják a helyzetet:
Az egyik a konkurens cég ügyvezetője: http://atv.hu/cikk/video-20120203_farkas_attila
Az elmúlt 20 évről: http://atv.hu/cikk/video-20120203_mihalyi_peter
Oszkó Péter: http://atv.hu/cikk/video-20120202_oszko_peter
Ha ezeket megnézed, elég kerek képet kaphatsz a történetről.
Nem gondolod, hogy kerekebb lenne, ha nem csak a baloldali tv-ből tajékozódnánk?
Ez olyan, mintha csak Hír Tv-s vagy Echo Tv-s linkeket adna meg valaki.
Nem mondom, hogy nem lehet igaz, csak alapból gyanakszik az ember.
Tessék óvatosnak lenni, ha pártmédiáról van szó.
-ja-
Idetennék én MTV-s linkeket is, ha egyáltalán foglalkoznának a dologgal a lényeget illetően, de sokszor még a híradás szintjén sem értesül onnan az ember semmiről. Ettől függetlenül olvasok, nézek mindent.
Az ATV-ről: számomra is fura leírni, de pl. az ATV híradója tényleg olyan, amilyennek egy híradónak lennie kellene, mondjuk a közszolgálatban. És esetleges elfogultság ide vagy oda (hol nincs?) van néhány gazdasági, közéleti, politikai műsor, ami szerintem simán veri a többi hasonlót.
De a legfőbb szempont, hogy szándékosan nem pártpolitikusokat tettem ide (általában máskor, máshova sem azokat szoktam), hanem szakértőket; ha ezek a dolgok ilyen mélységben az ATV-n elérhetők, akkor ott tudom őket megnézni, ilyen szempontból a hely nekem mindegy.
Nem lehet, hogy azért érzed az ATV elfogulatlannak, mert elfogult vagy?
Oszkót például nehezen lehet nevezni független szakértőnek.
Mindez persze nem zárja ki, hogy a baloldal szócsövének számító ATV Malév-ügyben ráviágít a tiszta igazságra.
Nem elfogulatlannak érzem (senki nem elfogulatlan), hanem ha mindent rápakolok egy mérleg serpenyőjére, nagyságrendekkel kevéssé van meg benne az a visszataszító talpnyalás, ami a jobboldali médiák többségében, vagy az állami adókon, ami direkt hírhamisításban, félreinformálásban, vagy szimpla nem informálásban jelenik meg. Nem mondom, hogy nincs túlzott balra lendülés is, de az ember azokat a műsorokat nem nézi, nézze az, aki erre kíváncsi.
Talán megéri megnézned egy ATV-híradót, majd egy MTV-s híradót adott napon (asszem, az előbbi adásai a tévé honlapján is ott vannak).
Oszkó baloldalisága (vagy más jobboldalisága) nem zavar, az érdekel, hogy pl. hány hazugságon kapták már, és (az alapján, amennyire én értem a dolgokat) mennyire szakmai a véleménye. Úgyis rászállt az ügyészség néhány ügyben, majd bezárják, valószínűleg az első adandó alkalommal bezárják, ha valami nem stimmel.
Az ATVn és a HírTV-n vagy nézhető híradó, szerintem is. Mostanában a HírTV nálam nem fogható, mert az olcsóbbik UPC csomagban már csak az ATV van benne. Szóval marad az ATV, ahol tényleg nagyon jó a hiradó. Engem nem zavar az sem ha balra csúsztatnak, általában kiszúrom úgyis és a helyén kezelem.
Malév-ügyhöz, Frei Tamás írta:
„Tanulságos magyar történet, és itt most sajnos tényleg a „magyaron” a hangsúly. Melyik országban történik még ilyen? Én, aki tévémûsoraimban állandóan a békét, békülést, kompromisszumot próbáltam hirdetni a magyar politikai elit magatartásával kapcsolatban, gyomorgörcsöt kapok a Malév 100 milliárd forintos megbüntetésétõl, akarom mondani, a magyar adófizetõk pénzének ilyen értelmetlen, buta elherdálásától.
Olvasom a beszámolókat, de egyetlen, szerintem nagyon fontos összefüggésrõl sajnos nem esik szó. Amibõl pedig pont a lényeget értenénk meg!
Az még csak-csak kiderül a hírekbõl, hogy a MALÉV elleni eljárást a WizAir kezdeményezte 2010 decemberében, a második Orbán kormány újabb piacellenes támogatása ellen tiltakozva (2010 szeptemberében 5,7 milliárd forint összegû tõkeemelés, a 2010 májusa és szeptembere között 14,9 milliárd forint összegû állami kölcsön). Viszont a WizAir tulajdonképpen magyar légitársaság -mielõtt elfelejtenénk. Váradi József alapította, aki anno a Malév vezérigazgatója volt, de 2003-ban a „politika” kirúgta. Pedig volt víziója, elképzelése, hogy miként is lehetne remek magyar légitársaságot csinálni. Miután durva stílusban kihajították, elment Lengyelországba, vitte a Malévtõl a benne, az õ víziójában hívõ magyar munkatársakat, akik fél évig fizetés nélkül, ingyen dolgoztak neki. Mára megcsinálták ezek a magyar emberek, akikre itthon nem volt szükség, Kelet-Európa legnagyobb fapados magán légitársaságát. Szerintem az utasok többsége azt se tudja a WizAir név alapján, hogy kik is állnak a cég mögött. Több repülõjük van ma már mint a Malévnak. Ami közben amatõr irányítással továbbra is csak nyelte az állami pénzt (akarom mondani a mi pénzünket) de 7 év türelem után elegük lett. Mármint Váradinak és társainak. A piactagadó, nem fair játékból! Elmentek hát Brüsszelbe és most még ezt a 100 milliárdot is a nyakunkba kaptuk. Vajon mit érezzünk ezt a hírt hallva? Hányszor fog ez még megismétlõdni? Hány ilyen történetrõl fogunk még olvasni? És levonja Magyarországon bárki is a következtetéseket? Mert a hivatalos kormányközleménybõl sajnos nem ez derül ki. Íme az is, zárásként:
„A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) tudomásul veszi a brüsszeli döntést. Közleményük szerint erre a helyzetre több forgatókönyvvel is készültek, amelyekrõl várhatóan a január 16-ai kormányülésen tárgyalnak majd. Mint írták, változatlanul kiemelt cél, hogy „Budapest-központú nemzeti légitársaság mûködjön Magyarországon”. A Malév számára nem jelent azonnali fizetési kötelezettséget az Európai Unió határozata, így napi mûködését nem befolyásolja – közölte a Malév Zrt.””
Sajnos nem tudok ATV híradót nézni, Hír Tv-t sem, mert összesen két csatornám van (MTV, TV2), azt hiszem, ennyi bőven elég.
Naponta több szát MTI hírt futok át, ezt egészítik ki az egyéb internetes hírforrások és egy-egy nyomtatott hetilap (HVG, Figyelő, Time, Economist stb.)
Nem érzem úgy, hogy hiányoznának a párthíradók, sztem egész jól össze tudok rakni egy kerek egészet. Vagy legalábbis azt, amiről azt gondolom, hogy az.
Objektivitás, Oszkó és a társaik.
Halkan kérdezem, hogy mennyire lehet objektív az, aki a konkurrens (a Malévet feljelentő) cégtől kapja a fizetését.
„Az újságíróknak egyúttal kiosztották a Jerseyn bejegyzett Wizz Air Holdings Plc 2011. március 31-én zárult üzleti évének beszámolóját, amelyből kiderül, hogy Oszkó Péter volt pénzügyminisztert 2011. április 7-én nevezték ki a társaság igazgatóságának tagjává.” (MTI)
A Magyar Nemzet anyaga (máshol pillanatnyilag nem olvasható róla több): „A hisztériázó Oszkó hasznot húzott a Malév csődjéből?” Most akkor tudják vagy kérdezik? Milyen hasznot? Bebizonyosodott valami? Mert tények nincsenek a cikkben.
Például: nem a Wizz Air egyezett meg most az állammal és a Budapest Airporttal, hanem a Ryanair. Most akkor hogy jön ide Oszkó haszonhúzása? Lehet, hogy én vagyok a hülye, de számomra ez nem világos.
Nem mellesleg: 2011 áprilisától az igazgatótanács tagja, a feljelentés meg 2010 decemberében történt. Ezzel kapcsolatban sem értem az összefüggést.
És mindennek mi köze ahhoz az egy éves időszakhoz, ami alatt Oszkó pénzügyminiszter volt?
Szerintem egyébként a Malév-ügyben is benne volt a CNN, mint az Orbán elmozdítására tett kísérletben. Sőt, tuti, hogy CC Cath valami kémnő volt, akinek az egykori spice girl Mel C volt az összekötője.
De azt hiszem, közben elfelejtettük azt, hogy nem Oszkóval kapcsolatos a lényeg. Bebizonyíthatjuk, micsoda gazember, nem mellesleg nekem elég fura szál, hogy erről beszélünk, nem a Malévről, Oszkó lejáratásától ráadásul biztosan azonnal kánaán lesz az országban, a Malév gépei már holnap újra repkednek, kiderül, hogy a mostani kormánytagok szeplőtelen fogantatásban születtek, minden szavuk úgy igaz, ahogy van, és szakmáik géniuszai, de én nem erről írtam, hanem három videót linkeltem, ebből az egyikben van ő, de mindhárom arról szól, hogy a PROBLÉMA 20 ÉVES.
Bármit is csinált Oszkó – ha csinált -, ettől még a Fidesz sem tudott semmit csinálni két év alatt a céggel, sem az előző négy éves ciklusban, sem SENKI MÁS, a maradék 16 évben – ahogy írtam a legelején.
Azzal kapcsolatban egyébként mikor áll ki valaki, hogy elmesélje, mivel telt csak az elmúlt két év Malév-ügyben? A rend kedvéért.
Na, találtam egy másikat.
„A Fidesz szóvivője szerint Oszkó Péter volt pénzügyminiszter közvetlenül is hasznot húzott „a nemzeti érdek elárulásából”, kiderült ugyanis, hogy csaknem egy éve „a Malévet feljelentő cég igazgatósági tagja, amit mélyen elhallgatott”.
Selmeczi Gabriella ezt azután közölte az MTI-vel, hogy Michael O’Leary, a Ryanair vezérigazgatója csütörtöki budapesti sajtótájékoztatóján egyebek mellett arról beszélt: agresszív versenyben vannak a másik nagy fapados légitársasággal, a Wizz Airrel. Hosszasan ismertette a Wizz Air eredményeit összehasonlítva a Ryanairével. Az újságíróknak egyúttal kiosztották a Jerseyn bejegyzett Wizz Air Holdings Plc 2011. március 31-én zárult üzleti évének beszámolóját, amelyből kiderül, hogy Oszkó Péter volt pénzügyminisztert 2011. április 7-én nevezték ki a társaság igazgatóságának tagjává.”
Vagyis a konkurens cégtől származik az üzleti beszámoló. Véletlenül épp attól a cégtől, ami a mostani kormánytól 3 milliárd forint állami támogatást kapott a Malév leállása előtt 1-2 héttel, a Turizmus Zrt.-n keresztül, hogy visszatérjen az országba.
Ez nyilván újabb kérdéseket szül.
Várjál, várjál.
Nem az én mondatomra válaszoltál, hanem más sajtótermék más cikkére.
Én nem írtam semmi olyanról, amiről te írsz. Nem velem vitatkozol ezekkkel.
Itt nincs szó Fideszről, haszonhúzásról, CNN-ről, sőt pénzügyminiszterről sem (habár ez utóbbitől azért nehéz eltekinteni).
Csak arról van szó, hogy Oszkó úgy osztotta az észt Malév-ügyben, hogy elfelejtette közölni, hogy a konkurrencia fizeti. (Hogy mikor jött a feljelentés, az majdnem mindegy. Illetve annyira nem, hogy amikor csatlakozott hozzájuk, akkor már tudta, kikhez csatlakozik.)
A kérdésem az, hogy lehet-e így objektív valaki, akire célszerű hivatkozni egy blogos vita során.
Függetlenül attól, hogy a Whizz Air mitől jó vagy rossz.
Selmeczi Gabriellával nekem semmi dolgom nincs, nem tudom, miért van itt az idézet.Én nem beszéltam róla.
„Vagyis a konkurens cégtõl származik az üzleti beszámoló.”
Ezzel mi a gond? Valahonnan származni kell.
„Véletlenül épp attól a cégtõl, ami a mostani kormánytól 3 milliárd forint állami támogatást kapott a Malév leállása elõtt 1-2 héttel, a Turizmus Zrt.-n keresztül, hogy visszatérjen az országba.”
Ez már érdekesebb.
Valóban, nem erre válaszoltam, akkor nem értettem pontosan a kérdést, de azért a körülmények lényegesek.
Úgy emlékszem, azután osztotta az észt, hogy Budai Gyula elkezdte az ügyészségre citálni (eddig úgy tűnik), hazugságok alapján.
Van ez a szövegrész: „Az MTI megkeresésére nyilatkozva [Oszkó] felhívta a figyelmet arra, hogy maga a jelenlegi kormány is elismerte a Malévről kiadott Fehér könyvében, hogy az előző kormány már 2010 áprilisában előkészítette azt a koncepciót, amelynek alapján meg lehetett volna menteni a Malévot.”
Vagyis attól nem objektív-e, mert megvolt a terv a cég megmentésére, de a mostani kormány nem élt vele, hanem tovább folytatta a piacellenes támogatások fizetését, a fair játékszabályok lehetetlenné tételét (nagyon nyomott jegyárak = éppen a fapadosoknak tettek be velük), ő meg később elment egy fapados légitársasághoz dolgozni, amit az hozott létre, akit 2003-ban a „politika kirúgott”, ezért megcsinálta máshol a Malév egyik konkurenciáját? Attól nem objektív, hogy azóta egy másik magyar cég érdekében dolgozott, ami magyaroknak ad biztos munkát, ráadásul a kialakult piaci résben úgy tűnik, esélye sem volt, hogy befutó legyen?
Az igen és a nem mellett is van kb. ugyanannyi érvem.
Nem is tudom, mit írjak, megleptél azzal a két linkkel, de hát az csak egy vélemény, ráadásul annak a véleménye, aki épp felelős is lehet a mai helyzetért. Meglátásom szerint ez is egy csontváz, amit bent hagytak a szekrényben és most kiborult.22 évet írsz, ebből ugye 4+2 az Orbán kormány, de véletlenül sem tennéd hozzá az elmúlt 40 évet , vagy azt a 12-őt, amikor a szocik kormányoztak. Aztán meg ahogy hallottam, napi hatvan milliós veszteségük volt, inkább azt kéne sérelmezni, miért nem előbb szüntette meg az Orbán kormány a Malévot?
Egy tegnapi műsor. Végre az MTV is felébredt.
Nem szokványos, hogy nem, hogy korrekt, mégcsak nem is ellenséges a műsorvezető (a műsor is). Féltem is szegényt, mert nem talált fogást Oszkón, így lehet, hogy ma már nem lesz állása.
De akkor az ATV-s Oszkó helyett legyen ez:
http://videotar.mtv.hu/Kategoriak/A%20lenyeg.aspx
Most éppen ezek – a videóban elhangzó – állítások érdekelnek:
– nem a WizzAir volt az első, aki bejelentést tett a tiltott állami támogatás miatt, mégsem változott semmi két év alatt
– OP nem dobolta ki a Fő téren, de nem titkolta, sokan a jelenlegi kormányból tudták is, hogy igazgatósági tagságra pályázott és kiválasztották a posztra. Azt én teszem hozzá, hogy ebből mégis most lett csak probléma.
Valszeg idővel bebizonyosodik, igazak-e, aztán ha nem, akkor „dobom” OP-t.