Valamire még jó lehet 2


Kissé meglepődtem, amikor egy kissé félreeső helyen, egy ipari park mélyén a bokrok között egy billenős ZIL teherautó nézett rám vissza.

Valamire még jó lehet – gondolhatta a gazdája, amikor egy-két évtizeddel ezelőtt leparkolt vele a telepre.

Zil teherautó
zil

A ZIL-ek jellegzetes teherautói voltak egy letűnt kornak, egyben jó jellemezték azt. A járművek 6000 köbcentis benzinmotorjából 170 lóerőt sikerült kipréselniük a szovjet mérnököknek.

Fogyasztásáról mindenféle városi legendák keringtek, egyesek szerint 100 kilométerre simán becsókolt 80-90 liter benzint.

További ZIL infók.


mm

Névjegy: Józing Antal

1964-ben születtem Komlón, Pécsen voltam középiskolás, de főiskolás korom óta Szombathelyen élek. Megannyi munkahelyen megannyi mindent csináltam, leginkább tanítottam és újságot írtam. Négy évtizede dolgozom a médiában. Írtam papírba és elekronikusba, írtam nagyon kicsibe és nagyon nagyba, voltam szerény külsős és voltam komoly főszerkesztő. Mindig szerettem a magam útját járni.

Megjegyzés hozzáfűzése

2 Gondolat “Valamire még jó lehet

  • mm
    Smidéliusz Bence Bejegyzés szerzője

    A jó öreg ZIL-ek 🙂
    6 literes V8-as motor 170 lóval, egyáltalán nem kevés ez mert ezeket a vasakat a nyomaték „hajtja” nem pedig a lóerő, nekünk fura ez mert egy jobb 1600-2000 köbcentis autó is van 170 lóerős. Igen ám de most jön a DE: hány kilóméterre méretezik a 170 lóerős személyautó motorját, és hány kilóméterre a 170 lóerős ZIL-ét? Szerintem a kérdésben benne van a válasz is. A fogyasztásról meg annyit hogy 20-30 liter 100-on, az M62-es Szergej dieselmozdonynak van 100-150 literes fogyasztása, na de az 150.000 köbcenti. Én azért remélem hogy minél több ilyen „gépszörnyet” láthatok az utakon még, mindegyik egy élő legenda számomra, imádom őket!