
Kedves PR-vezetők, sajtókapcsolatokért felelős munkatásak, lelkes klub- és szakkörtulajdonosok, zenekarmenedzserek, és mindenki, aki él és mozog ezen a szép bolygón!
Legyetek szívesek nem küldeni PDF-formátumú dokumentumokat, hacsak nem azt akarjátok, hogy mindössze olvassuk el és felejtsük el őket
Mert beszerkeszteni k*rva nagy szívás. Persze attól függ, hogy mi a cél.
Nekem speciel életmentő a pdf formátum, ugyanis momentán nincs más, ami minden operációs rendszeren ugyanúgy jelenik meg. Pl. megcsinálok egy prezentációt openoffice-szal, és a konferencián a windows powerpoint elrontja a szépen szerkesztett diáimat.. viszont ha pdf-ben mentem el, akkor ugyanúgy le tudom játszani windows-os gépen is. Úgyhogy amíg nem fogadják el az .odf formátumot szabványként, addig ne tiltassátok be! 🙂
Jelentem, van rosszabb a pdf-ben kiküldött sajtóanyagoknál: amikor jpg-ben küldik a szöveget is…
Javaslom a *.txt kiterjesztést, vagy az *.rtf-et (az új 2007-es wordben elég nehézkes ilyet menteni, de a régebbiek, a buták tudják.)
De tényleg! Az online újságíró úgysem szereti a kiemeléseket, meg a dőltbetüket, sőt sokszor az aláhuzott karakterfolyamok egyenesen linkekenek nézhetőek.
Tessék ecccerű text-eket kiküldeni, hisz a header (fejléc, lábléc) úgy sem hattya meg a wrájtereket. 🙂
To jozing: én is baromira tudok utálkozni, mikor hasábtöréseket, meg mindeféle sortöredékeket kell szétpiszkálni…
DE tök jó érzés, mikor egy júzer felhív, hogy ő is szeretne olyan tájékoztatót küldeni amit tőlünk kapott, mer’ tökre bejön neki…
Komolyan. A PDF(portable document format) jó prezentálni, katalogus online megjelentetéséhez, árajánlat kiküldésére (egyformán lehet nyomtatni, nem esek szét mint néhány másként mentett word, vagy pl. open office dokumentum), de HTML(a web leírónyelve) környezetbe nem lehet a PDF-ből kimásolt szöveget 1:1-ben átültetni, mert a formázások megmaradnak, így azt akár több órányi formázgatással lehet átültetni (pláne, ha nem fejlett annyira az weboldal admin felülete, hogy eltávolítsa automatikusan az oda nem illő fromázásokat, akkor az újságíró picikét elkezd füstölni, és html-t szerkeszteni, hogy végleg eltüntesse az eredeti formázásra utaló ‘tag’-okat.)
Szerintem minden pr-marketing-külső/belső munkatárs érdeke, hogy az irománya ott fityegjen a neten. Arra büszke, sőt tudja otthon nagyinak mutatni, hogy micsoda hájtek unoka ő, de az újságíró szivatásával, egyre messzebb kerülhet ettől az idiltől..
Az is szeretem, amikor a kép egy .doc formátumba beillesztve érkezik.
Mert úgy jó néz ki.
És azt is tudatosítani kellene az emberekben, hogy az Excel táblák nem arra valók, hogy a rendezvények programjait beleírogassuk. Se a tévéműsorokat.
Óh, és még egy kedvenc. Amikor kapok egy emailt arról, hogy programváltozás van, és a változás letölthető innen meg innen. Ahelyett, hogy ezzel az erővel azt is megírnák, mi a pöcsöm változott.
És ha már a panaszkodásnál tartunk. Kéretik a levél tárgyának nem csak annyit írni, hogy Meghívó. 20 ilyen jön legalább naponta. Lássam át, haha.
Igen, a „Meghívó” tárgyú levelek. Azok igen.
Nézd a jó oldalát Rose, örülj, hogy nem vektoros képet kaptál…;))) Sőt, annál nincs rosszabb, mint amikor nem kapsz semmit!!! :DD
jajistenem. most meg olyan pdf-et kaptam, amiből még txt-be se lehet konvertálni a szöveget, mert úgy csinálták meg az egész szutykot, hogy
1) megírták wordben
2) kinyomtatták
3) beszkennelték
4) a képet beillesztették egy pdf-be
Aaaarrrrrgggghhh!!!
A megoldás OCR. (Optical character recognition).
Írd be a google-ba.
köszi, de
már mindegy, begépeltem…